Starten met myMailMarket
Wie kan myMailMarket gebruiken?

myMailMarket is er voor iedereen die zijn diensten of producten wenst te promoten, ontvangers te informeren en klantenrelaties op te bouwen via permissie-gebaseerde e-mail of SMS marketing.
Moet ik iets installeren?

U hoeft helemaal geen softwarepakket te installeren op uw server of op uw computer. myMailMarket is een webgebaseerd systeem, wat betekent dat u enkel een internet browser (Internet Explorer, Firefox, Safari, ...) nodig heeft die Javascript ondersteunt en uiteraard een werkende internet connectie. Eenmaal u een account heeft aangevraagd via "demo aanvragen" bezorgen wij u een gebruikersnaam, paswoord en sitenaam. Met deze gegevens kan je aanloggen en onmiddellijk van start gaan.
Heb ik voorkennis nodig om myMailMarket te gebruiken ?

Neen. Ons systeem is zodanig opgebouwd dat u met een minimum aan voorkennis aan de slag kan. Bovendien stellen wij een gratis handleiding en ondersteuning via e-mail/telefoon ter beschikking van onze klanten. Drie keer per jaar organiseren wij ook workshops waarop u zich kan inschrijven.
Kan myMailMarket mij helpen bij het ontwerpen van een mailing ?

Ja. myMailMarket wil graag een volwaardige partner zijn in uw online marketing campagnes. Wij bieden daarom ook extra diensten aan. Zo kunnen we uw mailing ontwerpen, campagnes opstellen, adressenbestanden onderhouden, etc.
Ik heb nog geen adressenbestand... Wat moet ik doen ?

Het heeft in ieder geval weinig zin om een myMailMarket account aan te vragen indien u niet beschikt over een adressenbestand. U kan overwegen om een e-mail adressenbestand aan te kopen, maar weet dat de kwaliteit vaak ver zoek is, u vaak te veel betaald, en de enige winnaar de verkoper van het adressenbestand is. Wij raden dus zeer sterk het opbouwen van een eigen opt-in e-mail/SMS adressenbestand aan. Waarom start u er nu niet mee? Vraag klanten hun gegevens aan de kassa, op uw website of via wedstrijden..
Algemeen
Ik ben mijn wachtwoord vergeten, waar vraag ik een nieuw aan?

Je kan een nieuw wachtwoord aanvragen op het loginscherm
Alle wachtwoorden zijn versleuteld, we hebben dus geen middelen om uw oorspronkelijke wachtwoord te lezen. Door het aanvragen van een nieuw wachtwoord, krijgt u een tijdelijk wachtwoord dat u na het inloggen kan veranderen.
Hoe zorg ik dat mensen zich kunnen uitschrijven uit mijn mailing ?

In de HTML code van uw mailing kan u de tag [unsubscribeurl] invoegen. Bij het verzenden van de mailing wordt deze tag dan automatisch vervangen door het correcte adres waar men zich kan uitschrijven.
Indien u de [unsubscribeurl] tag niet voorziet in uw mailing, dan zal myMailMarket onderaan uw mailing de uitschrijflink toch voorzien.
Hoe bestel ik extra credits ?

Via "Mijn account" (rechtsboven te zien), en het menu item 'bestel extra krediet' komt u op de beveiligde bestelpagina.
Kan ik e-mails personaliseren ?

Ja, je kan zo veel personalisatiegegevens gebruiken als je maar wil, zolang je al die gegevens in ons systeem importeert.
Dit doe je door het gebruik van eigen velden , waarin je extra personalisatie opties kan toevoegen vanuit je eigen database. Elke veld kan worden gebruikt als een personalisatietag in uw e-mailcampagne.
Account
Hoe kan ik veranderen van formule ?

Via 'Mijn account' in de rechterbovenhoek kan u zien welke formule u momenteel gebruikt. Indien u graag naar een hogeren of lagere formule wenst over te schakelen, neem dan contact met ons op.
Wat zijn de betaalmethoden ?

Credits kunnen online besteld worden via een overschrijving of Bancontact/MrCash. Het is momenteel niet mogelijk credits aan ste kopen via VISA of Mastercard. Wanneer u online betaald, krijgt u de credits direct in uw account gestort. Kiest u voor een overschrijving, dan dienen we de betaling eerst ontvangen te hebben voordat we de credits toekennen.
Kan ik meerdere gebruikers toevoegen aan mijn account ?

Als administrator kan u gebruikers toevoegen, bijwerken of verwijderen in uw account.
Kan ik reseller worden ?

Van zodra u een minimum van vier klanten heeft aangebracht, wordt u beschouwd als reseller (doorverkoper van onze dienst) en kan u genieten van een commissie op elke mailing. Als reseller kan u trouwens de hele myMailMarket toepassing aanpassen naar uw kleuren, logo's en ander marketing materiaal. Dankzij onze whitelabel integreert u ons platform daarom volledig in uw huisstijl.
Afleverbaarheid
Wat zijn bounces of terugkerende mails ?

Een bounce is een e-mail dat de inbox van de ontvanger niet heeft bereikt. Een bounce kan worden veroorzaakt worden omwille van verschillende redenen, en deze redenen zijn meestal ingedeeld in "H of hard bounces" of "S of soft bounces".
Wat is het verschil tussen H (hard bounce) en S (soft bounce) ?

Hard bounceszijn mails die terugkeren aangezien het ontvanger e-mail adres niet meer bestaat (dit is de meest voorkomende reden). Het is te vergelijken met een brief naar iemand sturen die verhuisd is: de brief komt terug in jouw brievenbus met een desbetreffende melding.
Zachte bounces zijn mails die terugkeren, omdat de ontvanger zijn brievenbus bijvoorbeeld volledig vol zit. Iemand die op verlof is en zijn e-mail box dus niet inkijkt en opkuist, kan na een tijdje een volledig volle e-mail box hebben.
Kan ik bijlagen toevoegen aan een e-mail campagne ?

Dit is niet mogelijk omwille van afleverbaarheidsredenen. We hebben gemerkt dat veel e-mails terugkeren of als spam gemarkeerd worden campagnes met bijlagen verstuurd worden. We moedigen u aan om uw bijlagen op een webserver te zetten en met een link naar dit bestand te verwijzen.
Integraties
Beschikt myMailMarket over een API ?

myMailMarket stelt voor ontwikkelaars graag haar API open. U kunt de API-documentatie en bibliotheken raadplegen in de rechterbovenhoek onder 'API'.
Verschillende integraties zijn mogelijk:
- Een koppeling met uw CRM (Customer Relation Management) systeem om adreslijsten te synchroniseren met myMailMarket.
- Een koppeling met uw webshop om e-mailadressen te synchroniseren. Bijvoorbeeld wanneer een nieuwe klant zich registreert, wordt dit e-mailadres automatisch toegevoegd aan uw lijst in myMailMarket.
- Autoresponder triggers: op basis van bepaalde acties van de gebruiker kan een trigger aangeroepen worden, zodat een e-mail of een sms-berichtje verzonden wordt.
Waar kan ik mijn API-sleutel en shared secret vinden ?

Onder de 'API' link in de rechterbovenhoek. Alle benodigde informatie is daar beschikbaar. Zoals het woord zelf zegt, wordt het shared secret verborgen gehouden voor uw bezoekers.
Ik heb een blog op Wordpress. Is er een plugin ?

Wij hebben inderdaad een plugin beschikbaar die u kan gemakkelijk kan installeren in uw Wordpress hosting, via hetzelfde principe als andere plugins. Naast onze 'native' Wordpress plugin, hebben wij ook de plugin van Bloom themes aangepast met ondersteuning voor myMailMarket. De Bloom plugin heeft een zeer uitgebreide set van aanpassingsmogelijkheden (is echter wel betalend). De plugins kan u downloaden na in te loggen op myMailMarket, in de API sectie.
Ik heb een e-shop gebaseerd op Magento. Is er een plugin ?

Er is een plugin beschikbaar zodanig dat u alle kopers op uw webshop kan synchroniseren met ons email systeem. Eenvoudig te installeren en te onderhouden.
Ik heb een PHP website. Wat moet ik doen ?

Wij hebben een PHP5 library beschikbaar die alle functies bevat om snel uw systeem met het onze te koppelen. Wij gebruiken zelf deze library om alle PHP implementaties te doen, dus reeds flink doorgetest en snel werkend!
Rapportering
Kan ik mijn e-mails meten met behulp van Google Analytics?

Dat kan! Tijdens de voorbereiding van uw campagne voor het verzenden, kunt u aangeven om uw campagne hyperlinks te volgen met behulp van Google Analytics. Het enige wat je hoeft te doen is ons de Google Analytics-tag naam te geven die u wenst te gebruiken, zodat je in de statistieken in Google Analytics, snel de tracking resultaten kan raadplegen.
Wat is het verschil tussen "aantal geopend" en "aantal bekeken"?

Bij de statistieken is er per campagne een overzicht van "aantal bekeken" en "aantal geopend".
Het precieze verschil is als volgt:
- aantal geopend: het uniek aantal geopende keren van uw e-mail. 1 ontvanger kan slechts 1 keer uw e-mail uniek openen.
- aantal bekeken: het totaal aantal geopende keren van uw e-mail: 1 ontvanger kan verscheidene mailen uw e-mail openen (bijvoorbeeld als hij of zij een uurtje later opnieuw uw e-mail opent).
Noteer dat wij slechts weten wanneer iemand uw e-mail opent, als zij "afbeeldingen downloaden" hebben geklikt.
Wat gebeurt er met dubbele of foutieve e-mailadressen?

Ons systeem herkent automatisch twee soortgelijke adressen en verwijdert dubbele e-mailadressen. Geen behoefte dus om uw gehele database te controleren en schoon te maken.
Hoe importeer ik databestanden ?

U kan adresbestanden altijd gemakkelijk importeren en exporteren in excel, text of xml formaat.
Drag & drop e-mail editor
Waarom deze editor gebruiken voor de creatie van campagnes?

Onze drag & drop editor stelt je in staat mooie e-mails te cre�ren, die er perfect uitzien in alle belangrijke e-mail clients. En dit zonder over de nodige HTML of CSS kennis te beschikken.
Hoe verwijder ik witruimtes tussen de verschillende blokken?

Ga naar 'Theme'bewerk een theme naar keuze door op 'edit' te klikken. Selecteer daarna 'body' en zet de 'content spacing' op 0px.

Kan ik call-to-action knop/button toevoegen binnen een tekstblok?

Ja, je kan deze functie terugvinden in elke tekst toolbar. Klik op het oranje + icoontje en pas je button aan. Je kan bijvoorbeeld een hyperlink of een specifieke kleur code toevoegen.

Ontbreekt jouw vraag?
Aarzel dan niet om ons te contacteren.
FAQ overzicht
Started met myMailMarket
Algemeen
Account
Afleverbaarheid
Integraties
Rapportering
Adresgegevens
myMailMarket
Raas van Gaverestraat 83
9000 Gent
Belgium
+32 494 21 74 53
info@mymailmarket.be