E-mail en sms marketing (of e-marketing) is, mits het op de juiste manier ingezet, één van de meest krachtige tools om relaties met klanten te behouden en omzet te verhogen. Indien ingezet als viral marketing tool kan het ook heel krachtig zijn om nieuwe klanten en consumenten aan te trekken. Echter, door het misbruik van e-mail of sms als marketing tool door spammers, moeten deze wel heel voorzichtig ingezet worden.
myMailMarket neemt spam erg serieus en stelt alles in het werk om haar systeem hier van te vrijwaren. De voorbije jaren werd er in België getracht om een wettelijk kader te scheppen rond het verzenden van email, dit op zowel nationaal als Europees niveau. Een detail van deze richtlijnen kan u terugvinden op de desbetreffende pagina van de Federale Overheid.
Definitie van spam
Over het algemeen is span ongevraagde en vrijwel altijd ongewenste e-mail. Spammen wordt ook wel aangeduid als UCE. (Unsolicited Commercial Email) Meestal komt het tot de ontvanger onder de vorm van een reclameboodschap en werd deze naar duizenden mensen tegelijk verzonden. ('in bulk') Spam is meestal afkomstig van een organisatie of persoon die niet bij de ontvanger bekend is. Spammers zien in bulk e-mails een goedkope manier om hun boodschap over te brengen, maar de meeste ontvangers van spams vinden dit uiterst vervelend. Daarom wordt elke promotie, informatie of reclame gezonden naar een particulier persoon zonder dat deze zijn expliciete toestemming hiervoor heeft gegeven, en waar er geen voorafgaande relatie is tussen de zender en ontvanger, beschouwd als spam.
Wat doet myMailMarket ?
ITrade Services bvba, aanbieder van e-marketing en marketing automatie technologie en diensten, zet zich met klem af tegen het gebruik van haar systeem myMailMarket om op grootschalig niveau ongevraagde reclame mails te verzenden. (spam) Ze staat dan ook geen enkele klant het recht toe om myMailMarket te gebruiken met de bedoeling spam te verzenden. iTrade Services bvba zal ook geen verbintenissen aangaan met (bekende) spammers. Wanneer een klant onze systemen alsnog gebruikt om spam te verzenden, zal zijn account onmiddelijk komen te vervallen, zonder enige voorafgaande waarschuwing, en worden de openstaande kredieten nietig verklaard. iTrade Services zal in geen geval het openstaande krediet terugstorten. iTrade Services bvba kan op basis van objectieve criteria bepalen of een klant een spam-run heeft uitgevoerd. Dit omvat ondermeer (maar niet gelimiteerd tot:) mails/telefoons van ontvangers, klachten van de Internet Service Provider, SpamCop rapporten en e-mail statistieken van de klant.
Uitschrijfmogelijkheden
Concreet voegt myMailMarket bij elke uitgaande mail een uitschrijf link toe. Dit is buiten het bereik van elke klant. De uitschrijflink kan gepersonaliseerd worden door de klant zelf, maar wanneer de klant geen uitschrijfmogelijkheid voorziet in de mailings, zal deze automatisch door het systeem worden toegevoegd. Het is nooit mogelijk email campagnes te versturen zonder de ontvanger de kans te geven zich uit te schrijven. Als een ontvanger ons kantoor belt of ons schriftelijk een uitschrijfboodschap overdraagt, zullen wij deze ontvanger manueel uit het systeem van de desbetreffende myMailMarket klant schrappen.
Adresgegevens
myMailMarket
Raas van Gaverestraat 83
9000 Gent
Belgium
sales@mymailmarket.be